A survey about your perception of France, its culture, and its people

Started by Syyy, October 25, 2016, 10:42:38 AM

Previous topic - Next topic
Howdy SWBFGamers!

I am conducting a survey with a group of students ; we are working on France's visual identity, its iconography, and how it is perceived around the world. We hope to gather data about the opinions of foreigners on France, to help us on which form our project will take. If you wish to take part of it, feel free to do so by following the link below!


Thank for participating, if you have any questions, suggestions, or just want to say hi, I'd gladly talk with you :)

Done, it was an interesting survey and only takes 5 minutes.  :tu:
I play less now but I'll always be around, lets keep this site and battlefront going. :)



Est ce qu'un avis français compte?  :P lol

Si tu veux je peux l'envoyer à d'autre anglais allemands...;etc dans mes contacts ;)
"When will you fools learn? No one escapes Commander Fox"
—Fox, after apprehending another criminal

https://media.giphy.com/media/2GjgvS5vA6y08/giphy.gif

Thank you Uxor :)

Oui bien sur, Fox, si tu veux tu peux même me donner ton avis sur la question plus en détail, en gros mon sujet est un projet de communication globale, je fais mes études en tant que designer graphique, donc je bosse dans tout ce qui est la publicité et la communication visuelle, je sais pas si tu vois, mais en général je suis celui qui prend les décisions graphiques quand il faut définir l'image d'une marque, d'une entité. Là en l'occurrence on bosse sur la France, donc on réfléchit à comment moderniser les codes visuels de la France, on ne va pas changer le drapeau, la Marseillaise ou notre Marianne, mais on réfléchit à comment les moderniser, les garder dans l'ère du temps, le sondage m'aide à définir quelles sont les forces de notre pays, quel éléments le définissent, et avec les réponses je pourrai réfléchir à qu'est-ce qui représente visuellement la france ( quelles couleurs, quelles formes, quelles images, et surtout quel sens donner à tout ça ) !

Merci beaucoup :)

Never thought I'd be doing a survey at 1 in the morning. Hope my answers are useful, was pretty fun to answer actually! Good luck with your project!
Feel free to contact me on Steam, I answer instantly (Unless I'm offline):<br /><br />YouTube: https://www.youtube.com/user/roblox751123